BrandFestival: Magyarországra érkezik a japán sztárkreatív

21. születésnapját ünnepli a BrandFestival, az idei eseményen a digitális transzformáció, a virtuális stratégia-alkotás izgalmas kérdései, jelenségei és a Metaverzumban rejlő üzleti lehetőségek kerülnek fókuszba. Mindez nemzetközi szinten jegyzett „sztárelőadók”, a kommunikációs iparág meghatározó szereplői és a hazai vállalatvezetők társaságában, interkulturális közegben zajlik majd. Előadást tart többek között Naoki Tanaka, a Dentsu Tokyo kreatív igazgatója is.

Új kutatás: mennyire tudják használni a magyar cégek a design lehetőségeit?

Új kutatás: mennyire tudják használni a magyar cégek a design lehetőségeit?

A régióban elsőként mutatott be kutatást a MOME Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról. Az Innovációs Központ az egyetem kutató, fejlesztő, innovációs egysége, és egyben Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív-innovációs központja is. Most publikált, Use of design in business című kutatásukból kiderül, hogy a design elsősorban akkor számít a magyar cégeknél, ha termékfejlesztésről, ügyfélszerzésről vagy marketingtevékenységről van szó.

Hogyan válhat nemzetközileg is sikeressé egy magyar divatcég?

Hogyan válhat nemzetközileg is sikeressé egy magyar divatcég?

Egy divatmárka több szempontból is speciális helyzetben van, mivel mind az indulás, mind a működés óriási tőkebefektetést igényel. Az Áron Eszter által 2011-ben alapított AERON jelentős változáson ment keresztül az elmúlt két évben: a márka dolgozóinak száma duplájára nőtt, új piacokon erősítenek, mindennek pedig a koronavírus-járvány sem szabott határt, sőt.

Milliárdokat fektetnek a kreatív iparba: jöhetnek a nemzetközi magyar márkák is?

Milliárdokat fektetnek a kreatív iparba: jöhetnek a nemzetközi magyar márkák is?

A kreatív ipar Magyarországon jelentős mértékben, közel 3,7 százalékkal járul hozzá az ország GDP-jéhez, a foglalkoztatottak 4,4 százalékát adja. Noha évek óta látszik, hogy az iparágon belül a divat és a design egyre bővülő piac, egészen 2019-ig kellett arra várni, hogy létrejöjjön hazánkban az első, erre a két iparágra fókuszáló kockázati tőkealap. Utánajártunk, mi történt az indulás óta, hány megvalósult befektetésnél tart a Hiventures, és hogy hogyan érintette a kreatív szakmát a koronavírus okozta gazdasági válság.

Több mint 2 milliárd eurós támogatást kapnak a kulturális és kreatív ágazatok

Több mint 2 milliárd eurós támogatást kapnak a kulturális és kreatív ágazatok

Az Európai Bizottság ma új intézkedéseket indított útnak a kulturális és kreatív ágazatok talpra állásának, ellenálló képességének és sokszínűségének támogatása céljából azt követően, hogy elfogadta a 2021–2027-es időszakra szóló Kreatív Európa program első évi munkaprogramját.

Újjáépítik a MOME brandjét: a cél az egyetem nemzetközi ismertségének növelése

Újjáépítik a MOME brandjét: a cél az egyetem nemzetközi ismertségének növelése

Az egyetem modellváltásának részeként hamarosan megújul a MOME kommunikációja. Cél az egyetem nemzetközi ismertségének növelése, és pozícionálása a közép-európai régió vezető kreatív ipari és innovációs műhelyeként. Az intézmény kommunikációjáért felelős MOME Brand Iroda ehhez új feladatokat és új vezetőt is kap, Margaret Ann Dowling személyében.

Új területre eveznek át a sikeréhes befektetők

Egyre inkább kezdenek beindulni a kreatív ipari startup cégek Magyarországon, az állam, a befektetők és a vállalkozók is együtt tanulják, hogy miként is kellene a rendszernek működnie. A kockázatitőke-befektetők elsősorban ICT és a biotechnológiai szektorban fektetnek be a magas hozamelvárások miatt, viszont az elmúlt években megindult a kreatív iparba is a tőke, ez viszont még nem jelenti azt, hogy ne lennének problémák - derült ki a Design Hét Budapest befektetői kerekasztalán elhangzottakból.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nagy veszélyben vannak ezek a munkák – Köztük van a tiéd?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.